09127044314
سبد خرید 0

تعمیر توربو شارژ

تعمیر توربو شارژ نیاز به تخصص مکانیکی، فنی و مهندسی دارد. فروشگاه توربو شارژ سیف الهی از جمله فروشگاه هایی است که به صورت تخصصی در حوزۀ فروش قطعات توربو شارژ به طور کامل و همچنین تعمیرات تخصصی سوپر شارژ فعالیت می کند و همواره آمادۀ ارائه بهترین خدمات به مشتریان در منطقه می باشد. توربو شارژ یکی از قطعات اصلی خودرو محسوب می شود و نقش اساسی در عملکرد موتور خودرو دارد و ما قصد داریم در این متن به صورت اختصاصی به معرفی توربو شارژ، انواع آن و اهمیت موضوع تعمیر توربو شارژ بپردازیم.

آیا توربو شارژ تعمیر میشود و نحوه تعمیر آن چگونه است ؟

یکی ازتخصص های اصلی مجموعه توربو سنتر تعمیر توربو شارژ با ضمانت است که با بیش چند دهه سابقه در زمینه قطعه توربوشارژ در حال انجام تعمیر میباشد اما مهم ترین نکته تعمیر توربو که آیا جواب بدهد یا نه این است که توسط متخصص و با استفاده از تجربه و متد های خاص انجام پذیرد. که در مجموعه توربو سنتر تعمیر توربو شارژ با گارانتی کتبی و خدماتی تحویل مشتری داده میشود . نحوه تعمیر توربو بستگی به نوع خرابی قطعات دارد و با استفاده از دستگاهای خاص انجام میگیرد و در آ خر تست بالانسنیگ برای اطمینان از آن گرفته میشود و با توجه به هزینه بالای توربوشارژ تعمیر آن بسیار به صرفه مصرف کننده میباشد به نحوه که یک سوم تا یک چهارم هزینه خرید توربو شارژر میباشد .

علت خرابی توربو شارژ چیه ؟

 1- دیر عوض کردن روغن موتور یا استفاده از روغن با کیفیت پایین 

2 - عدم تعویض فیلتر هوا که باعث ورود قطعه خارجی مثل سنگ یا ... به داخل توربو شود 

3 - عدم انجام سرویس دوره ای توربو شارژ در زمان موعود (80 هزار کیلومتر یکبار توربو باید سرویس شود ) 

4 - عدم استفاده از بنزین سوپر یا اکتان بوستر 

 حالا اگه توربو شارژ ماشینم خراب شه از کجا متوجه شم ؟

1- کم شدن شتاب خودرو 

2 - صدای صوت از سمت اتصلات توربوشارژ 

3 - روشن شدن چراغ چک 

4 - روغن ریزی از سمت توربوشارژ و خروج دود آبی یا سفید از اگزوز 

موارد فوق نشانه های خرابی توربوشارژ میباشد .

اگر توربو شارژ ماشینم خراب شد تعمیر کنم یا تعویض ؟

کاملا بستگی به نوع خرابی توربو دارد اما هر خرابی قابل تعمیر میباشد که معمولا تعمیر با تعویض کاتریح ( مغزی توربو شارژ ) بسیار کار اساسی تری است

و با توجه به مقرون به صرفه بودن تعمیر با تعویض کاتریج در 90 درصد مواقع پیشنهاد ما میباشد . برای اطلاعات بیشتر با کارشناس مجموعه تماس بگیرید .

 

نمونه هایی از تعمیر توربو شارژ خودروهای مختلف با توضیحات کامل در توربو سنتر 

تعمیر توربو شارژ جک s5 

در تصویر بالا قبل و بعد توربو شارژ خودرو جک s5 را میبینیم  که پره های توربو به علت برخورد جسم خارجی شکسته و توربو دچار روغن ریزی شده و صدای ناهنجاری تولید میکند که با تعویض کاتریج مشکل آن کامل برطرف شده که توسط مجموعه توربو شارژ سنتر تعمیر شده است. 

شاید برای شما سوال پیش آمده کاتریج چیه ؟ ( به تصویر پایین با دقت نگاه کنید )

 

بله کاتریج توربو شارژ در تصویر بالا میبینیم که همون موتور اصلی توربو شارژ است و علت خرابی 90 درصد توربو ها همین کاتریج است که با تعویض آن توربو تعمیر میشود ( البته تعمیر توربو شارژ کار بسیار حساس و تخصصی است که باید توسط تعمیرکار توربو شارژ با استفاده از دستگاه های خاص انجام شود )

توربو شارژ چیست و نحوۀ تعمیر سوپر شارژ

افرادی که در حوزۀ تعمیر توروبوشارژ فعالیت دارند، باید دانش کافی نسبت به عملکرد هر یک از اجزای سوپر شارژر داشته باشند تا بتوانند اجزای مختلف آن را از یکدیگر تفکیک نمود و پس از بررسی دقیق قطعات، نوع عیوب را تشخیص داده و پس از تعمیر قطعات و یا جایگذاری قطعات اصل نو، آنها را مجدداً به یکدیگر متصل نمایند. توربو شارژ از نظر فناوری ساخت پیشرفت نموده و از دسته بندی مدتورهای سبک محسوب می شود ولی بسیار قدرتمند است و دارای راندمان کاری بالا می باشد. هنگام ساخت توربو شارژ از یک توربین میان دریچۀ خروجی و ورودی هوا استفاده نموده اند تا بدین وسیله بتوانند قدرت آن را از دودی که توسط منیفولد تولید می شود، خارج نموده و به نوعی بهینه سازی مصرف سوخت را فراهم سازند. با توجه به پیچیدگی که این قطعه دارد، انجام کار تعمیر توربو شارژ نیاز به دقت و توجه بالایی دارد.

هدف از ساخت توربو شارژ، به عنوان سامانه ای کمکی می باشد که بتواند با تزریق هوای مازاد به محفظۀ احتراق، توان و قدرت خروجی یا همان راندمان موتورهای درون سوز خودرو را ارتقاء ببخشد. توجه داشته باشید که در گذشته این محصول با عنوان سوپرشارژ نیز شناخته می شد چون از جمله دستگاه های مکانیکی است که دارای قدرت القای اجباری توربو شارژ می باشد. نکتۀ مهمی که در حال حاضر وجود دارد، کاربرد عبارت سوپر شارژ برای دستگاه هایی با قابلیت القای اجباری مکانیکی می باشد. به دلیل اهمیت کاربرد این قطعه درون سیستم مکانیکی اتومبیل، تعمیر سوپور شارژ می تواند مجدداً عملکرد اولیۀ آن را به دستگاه بازگرداند.

جهت اطلاع دقیق از سطح خدمات تعمیر توربو شارژ خودروهای مختلف، می توانید با واحد تعمیرات فروشگاه توربو شارژ سیف الهی تماس گرفته و پرسش های خود را مطرح نمائید.

نکات کلیدی تعمیرات توربو شارژ

به طور کلی افرادی که در حوزۀ تعمیر توربو شارژ فعالیت می کنند، نسبت به نحوۀ عملکرد توربو شارژ آشنایی کامل دارند و به طور دقیق به بررسی قسمت های مختلف آن می پردازند، تا بتوانند نهایتا، محل اختلال بوجود آمده را پیدا کنند.

سیستم توربو سوپر شارژ بسیار پیچیده می باشد و نحوۀ بکارگیری آن در سیستم مکانیکی خودرو نیز بسیار تخصص می باشد و ما قصد داریم به برخی از جزئیات آن بپردازیم، تا بیشتر با از جزئیات تعمیر توربو شارژ توسط یک متخصص آگاهی پیدا کنید.

پروسۀ مکش (کشیدن به داخل)، تراکم (فشردگی)، احتراق (سوختن) و تخلیه (خالی کردن) در سیستم موتورهای احتراقی باعث چرخیدن میل لنگ می شود و سپس گشتاور ایجاد شده باعث حرکت خودرو می گردد.

در سیستم موتورهای احتراقی، سوخت به واسطۀ پمپ بنزین به سوی انژکتور حرکت می کند. سپس بنزین با فشار زیادی به داخل محفظه احتراق پاشیده شده و با اکسیژن موجود محفظه ترکیب می شود و میزان نسبت هوا و سوخت موجود در محفظه به هیچ عنوان نباید تغییر کند چون کمبود هوا داخل محفظه، می تواند راندمان کاری موتور را کاهش داده و میزان آلایندگی هوا را بیشتر نماید. البته این فرایند طی دورهای بالای موتور رخ می دهد و به نوعی می توان میزان نسبت سوخت و هوا را در دورهای پایین موتور کنترل نمود ولی با افزایش قدرت موتور، میزان سوخت ورودی قابل کنترل بوده ولی متأسفانه نمی توان کمبود هوا را جبران نمود و این مسئله موجب شد، تا مهندسین خودروسازی به فکر ساخت توربو شارژ یا همان سوپر شارژ بیفتند.

در صورت بروز نقص فنی در عملکرد سیستم توربو شارژ می توانید به فروشگاه توربو شارژ سیف الهی مراجعه نموده و از تخصص آنها در حوزۀ تعمیر توربو شارژ بهره مند گردید. البته در صورت نیاز، امکان خرید قطعات به طور کامل توسط این مجموعه وجود دارد.

در ابتدا شرکت های خودروسازی تلاش نمودند جهت جبران نمودن هوا در داخل سیلندرها، میزان حجم موتور را بیشتر نمایندی ولی متأسفانه این کار پیامدهای خطرناکی به دنبال داشت و میزان مصرف سوخت و ایجاد آلایندگی هوا افزایش پیدا می کرد ولی در سال 1885 میلادی، یک مهندس آلمانی توانست جهت تقویت موتورهای احتراقی ایده ای را مطرح کند. بیان نمود با استفاده از وسیله ای با ساختار مکانیکی، هوای فشرده شده را بتوان به داخل سیلند خودرو تزریق نمود و بدین وسیله بتوان کمبود هوا را در سیستم احتراق مرتفع نمود. این سیستم، همان قطعۀ توربو شارژ می باشد که در طراحی اتومبیل مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

تعمیر توربوشارژ

مشکلاتی که نیاز به بررسی و تعمیر توربو شارژ

با مشاهدۀ برخی از اختلالات در عملکرد اتومبیل، نیاز به بررسی دقیق سوپر شارژ است که بتوان، ایرادات فنی را مرتفع نمود.

یکی از مشکلات رایج که هنگام نصب سیستم توربو شارژ بر روی خودرو با آن روبرو می شوند، زمانی است که هوا باید توسط دستگاه کمپرسور فشرده سازی شود. در این صورت میزان چگالی هوا کاهش پیدا می کند و از میزان حجم هوا که به داخل سیلندر باید تزریق شود، کاسته می شود. بدین ترتیب یک متخصص جهت تعمیر توربو شارژ از یک سیستم خنک کنندۀ هوای فشرده استفاده می کند تا بدین وسیله بتواند هوا را از یک رادیاتور عبور دهد.

امروزه جهت دریافت خدمات تعمیر سوپر شارژ می توانید به برخی از مراکز فروش قطعات کلی توربو شارژر مراجعه نمائید چون متناسب با نوع فعالیتی که از آن برخوردار هستند، می توانند به بهترین شکل ممکن عیوب بوجود آمده در سیستم موتور و توربو شارژر را تشخیص داده و آن را تعمیر نمایند.

فروش قطعات توربو شارژ و تعمیرات

فروشگاه توربو شارژ سیف الهی یکی دیگر از مراکز عرضه کنندۀ قطعات توربو شارژ خودروهای داخلی و خارجی در سطح کشور می باشد. با توجه به سیستم فنی که هر کدام از خودروهای سواری، شاسی بلند، باری، کامیون، ماشین آلات کشاورزی و ... دارند، شرکت های خودروسازی از سوپر توربو شارژهای مختلف استفاده می کنند تا توان جبران کمبود اکسیژن خودرو را در مواقع مختلف رانندگی تأمین نماید.

بدیهی است هنگام بروز نقص فنی برای سیستم توربو شارژ نیاز به رسیدگی دقیق خودرو می باشد تا مکانیک بتواند نوع ایراد و نقص فنی را تشخیص داده و به درستی مراحل تعمیر توربو شارژ را انجام دهند. در حال حاضر توسط برخی از مراکز ارائه دهندۀ خدمات فروش تجهیزات توربو شارژر، امکان خرید انواع توربو شارژ خودروهای سواری، ماشین آلات راهسازی، ماشین های کشاورزی، کامیون و غیره وجود دارد.

قیمت تعمیر انواع توربو شارژ

قیمت تعمیر توربو شارژ به سیستم عملکرد آن بستگی دارد و اینکه چون ایراد فنی برای سوپر شارژ بوجود آمده است. با توجه به اینکه توربو شارژ متشکل از قطعات مختلفی می باشد، امکان آسیب برای هر کدام از آنها وجود دارد. از این رو ایجاد اختلال در عملکرد موتور و توربو شارژ، ممکن است نیاز به خرید قطعات کامل توربو شارژ داشته باشند.

جهت استعلام قیمت تعمیر سوپر شارژ و قیمت انواع قطعات توربو شارژ می توانید با کارشناسان فروش مجموعۀ توربو شارژ سیف الهی تماس حاصل فرمائید. این مجموعه مجهز به امکانات پیشرفته ای است که قادر به ارائه هر گونه خدمات تعمیرات و فروش انواع توربو شارژ در مدل های مختلف می باشد.

تعمیر توربو شارژ نیاز به استفاده از ابزارآلات مخصوص و افراد متخصص دارد. چندین سال از فعالیت فروشگاه توربو شارژ سنتر می گذرد و این مجموعۀ معتبر توانسته اند با استفاده از امکانات پیشرفته، موفق به ارائه کلیۀ خدمات فروش و تعمیر توربو شارژ گردند. همانطور که می دانید رعایت دستورالعمل های منتشر شده از سوی تولید کنندگان قطعات موتور، همواره بر موضوع سرویس و معاینۀ فنی موتور و اجزای تشکیل دهندۀ آن همچون توربو شارژ تأکید می شود. بدین ترتیب می توان نسبت به عملکرد این قطعه اطمینان حاصل نمود و در صورت لزوم، در اولین فرصت نسبت به تعمیر توربو شارژ اقدام نمائید. با توجه به اینکه احتمال وقوع آسیب های زیادی برای اتومبیل وجود دارد، بدیهی است بایستی ارزیابی نسبت به اختلال بوجود آمده صورت بپذیرد. بدین ترتیب از این فرصت می توان به بهترین شکل ممکن بهره برد و تعمیر توربو شارژ توسط افراد مهندسین متخصص انجام می پذیرد. در صورت مواجه با اختلال در عملکرد توربو شارژ، بررسی وضعیت قسمت های مختلف این قطعه ضرورت دارد.

نکات مهم در تعمیر توربو شارژ

در ابتدا، پیش از تعمیر توربو شارژ بایستی شکل ظاهری موتور توربو شارژ مشاهده شود. آسیب دیدگی های بوجود آمده بر روی لبه های ورودی پروانه کمپرس کننده و یا رفتگی پره های تانافی پروانه به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته شود. عوامل متعددی وجود دارد که باعث اختلال در عملکرد موتور توربو شارژ می شود. به عنوان مثال وجود جسم خارجی در لوله مکش دستگاه کمپرسور و یا شل شدن مهره محور بر اثر بی توجهی نسبت به مونتاژ قطعات توربو، شرایطی را به وجود می آورد که مستلزم بررسی بیشتر و تعمیر توربو شارژ می باشد. به عبارتی امکان ورود جسم خارجی در قسمت تراکمی توربو نیاز به معاینه فنی و بررسی موتور دارد و قطعاً سرویس و تعمیر موتور توربو شارژ با مشاهدۀ کوچک ترین اختلال، می تواند از افزایش هزینه های تعمیر توربو شارژ بکاهد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
6 / 10
از 9 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()